Friday, May 22, 2009

~mengapakah???~

pesanan penaja : entry ini menggunakan teknik tulisan senget..jd pembace diharap menyegetkan kepala ke kanan 15 degree..TQ




mengapakah aku sebegini sengal????

inilah rahsiaku~~~


-OGOS-




* Suka berlawak.


-kawanku kate ku sengal.hasil didikan shaza..tq kpd mentorku itu,shaza liyana-


* Mudah tertawan padanya.


-ye ker???hihi..sape setuju,angkat tangan-


* Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.


-mestilah...sye kan syg semua..hihi-


* Berani dan tidak tahu takut.


-yeah..aku berani..(tgk lipas pon lari...-)-


* Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.


-tegas???bleh dikatekan bgitu..hasil didikan umi..tq umi cyg..muahh-


* Pandai memujuk orang lain.


-momot kate,aku x pnh berjaya pujuk dia...fakta ini mungkin bukan untukku-


* Terlalu pemurah & bersikap ego.


-ego????semua org ego,ku x terkecuali-


* Nilai harga diri yang sangat tinggi.


-yup...-


* Dahagakan pujian.


-dahaga ABC,Cendol-


* Semangat juang yang luar biasa.


-semangat juang umpama power ranger pink-


* Cepat marah & mudah mengamuk.


-syuttttt...ni ade time2 jer...-


* Mudah marah apabila cakapnya dilawan.


-ku emo juga kadang-kala-


* Sangat cemburu.


-sangat tu x yer..cemburu tu yup-


* Daya pemerhatian yang tajam & teliti.


-pinjam mata kucing,ku sain kontrak ngn meow,utk pinjam mate-


* Fikiran yang berdikari.


-tanpa umi,kena la berdikari-


* Suka memimpin & dipimpin.


-pengawas 5thun...rindu sek-


* Sifat suka berangan.


-mau jd heroin novel CINTA KAU DAN AKU..tp aku mau jd time part bez je.hihi-


* Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.


-maaf,salah fakta dimasukkan.lukisanku cakar itik-


* Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.


-kasihan momot-


* Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.


-alhamdulillah-


* Belajar untuk bertenang.


-masih belajar-


* Sikap kelam kabut.


-Aah,tetambah bile dah lambat-


* Romantik, pengasih dan penyayang.


-akan ku jwb pabila ku sudh berkahwin..hehe-


* Suka mencari kawan


-mari2..kite berkenalan..sila tinggalkan url anda..supya sye bisa berjalan2 di blog anda-


sudah lama,ku tidak mendiarikan blog aku ni (ye ker).. tugasku selama tidak menulis entry baru ade lah berjalan2 mengusha blog orang. kerja yg jarang sekali ku lakukan...sgt seronok.. ade yg menulis kisah hidup mereka dengn gaye slumber..(yg ni bez bce) n pelbagai2 lagi..


well,ade perkara menarik yg berlaku kepadaku.. sbenarnyer hanya perkara kecil,namun bile difikirkan kembali,erm...besar jugak pengajaran yg ku dapati.. simple, aku suke kan benda yg bleh memberi reaksi kepada ku..reaksi dgn cepat..dat y aku lebih menggemari haiwan berbanding tumbuh2an... jika meow, andai ku usik sekali,dia akan memberi respon samaada menggigit kakiku yg mencuit2 perotnyer or menenyeh2 badannyer yg berkuman itu ke kakiku..(yeak..tp ku ske..lalala),jika zirafah,ku hulur daun,kepalanya akan mengikut arah tgnku, ikan, akan mengikut arah tgnku yg mengacahnyer seakan2 mau memberi makanan...(jhtnyer aku)..


namun tumbuhan, ku siram hari ini, esok,masih dlm keadaan yg same..responnyer agak lambat bgku yg kureng sabar ini.. jd, pabila ade yg mau menghadiahkan aku bunga, aku akan kate...XNAK...andai makck2 n sedara2 ku sibuk membeli bunga di cameron highland, ku akan beralih mencari makanan (yum3) or menshopping baju..sehinggakan, momot yg konon2 nk romantik nak bg bunga pon, ku ckp, XNAK..NNT LAYU,ORG CMPAK TONG SMPAH JER..dia x berpuas ati,disuruhnyer aku menjadikan bunga layu itu sbg penanda buku..ku jwb, XMO,BUSUK...


ku plek knp la org ske sgt bunga idop..aish...xphm..ku x kan sekali2 ske bunga...namun,itulah akibatnyer pabila berckp besar, saat ini,ketika ini,minit ini,ku jatuh cinta pada bunga rose..adus... gane leh jd gini.. aku x dpt mencari jwpnnyer...erm,tetibe sje terbayang merah baldu warna kelopak rose tu..hihi..mungkin ku dlm mood jiwang akibat pengaruh blog2 yg ku follow..hihi...ku ceritakan pd adikku yg kakaknye ini kepingin membeli bunga. dia ku membuka mulutnyer yg maha besar tu dan menyembur syuhhhhhhhhhhhh~~




''TU AH..DULU BENCI BUNGA...CAKAP BESAR KONON XKN SKE BUNGA..CHEH''




ku hanya tersipu malu sambil menjegilkan bijik mata..malu3 dan malu...begitu yakin ku nyatakan kepada semua pendirianku tu, namun akhirnya,ku melanggar kata2 yg penah ku tuturkan.kesimpulan yang ku ambil, jgn skali2 ckp besar. jika hari ini x ske,mungkin nnt2 kite akn ske bnda tu.jika ari ni kita bnci,mungkin nnt akn syg.jika3 dan jika~~


mulai ari ini,inginku praktis CAKAP KECIL...lalalala~~




doakan aku berjaya..yeah!!!

4 comments:

little izni said...

wow..da suke bunge sey..bgus2..haha

well ak plak berharap~
ak leh terime kucing seadanye die..
agagaggaga..=p

.: Cik Lynot :. said...

hahahaahaha..
aku sudah mjdi minah bunga..oh....
hahahaha

ayaharith said...

mak cik senget..

haha~

.: Cik Lynot :. said...

hehehe..
slhla aya..
budak comei yg sengal bru btol..
thnx to shaza...hihi