Saturday, May 16, 2009

~hanayome to PAPA~


bride and her dad...mungkin sedikit plek tjukku ini,tetapi ini adalah sebuah drama jepon yg mungkin sudah lama release juz aku jer baru menontonnyer..


bagi yg x pernah menonton cite ini, cite ini alkisahnyer ade seorg bapa tunggal,uzari yg membesarkan seorg anak gadis yg dipggl aiko..well,frankly speaking, her dad memg agak over dlm menjaga nyer.. sedari kecil dia x dibenarkan pulang selepas jam 7mlm,xboleh bercouple, hanya akan membiarkan anaknya berdikari pabila anaknye sudh bkahwin n many else..pkara ini berlarutan sehingga umur aiko 20thn..


aiko?? sure2 la tensen...sering memarahi tingkah laku ayahnyer yg agak keterlaluan mjganya.. cerita ini bleh dikategorikan sbg sebuah cerita yg lucu, namun aku mgalirkan air mata..ironikan?


melihat wajah ayahnyer yg hampa bila tindakannya disalah anggap oleh anaknya, melihat muka ayahnya yg risau akan anaknya spnjg masa,melihat usaha ayahnyer utk mjaga anaknye..

walaupon ku akui tindakan ayahnyer melampau bg seorg anak yg semakin dewasa... namun, ku sedih melihat ayahnya..


mmg 1 cra rakyat jepun bkata2 dgn cra mjerit (pndptku), tp melihat aiko mjerit pd bapanya, mengingatkan aku pd abahku... aku sering juga meninggikan suara, menegur tingkah laku nya dgn cra tidak berhemat,hanya memikirkan perasaanku tnpa mengambil peduli perasaannya...membuat ku terfikir mungkinkah ayahku juga berperasaan seperti ayah aiko..


teruknyer rasa bila menyedari yg diriku x mghargai apa yang aku ada.. selalu mengiginkan apa yg tidak dimiliki oleh ku..mgapa aku x leh dpt ayah seperti aiko, mgapa ayahku seakan x mgambil berat..well, ceritaa ini mbuatku berfikir... apa yg kita ada itu adalah yg terbek..kite sering x menyedarinya selagi tidak kehilangannyer. setiap ibubapa mempunyai cara yg berlainan dalam meluahkan perasaan syg mereka pd anak mereka bukan.. jahilnya aku dalam menilai kasih sayang seorg ayah..


ku sedarinya kini,


dan hatiku mula merindui,


seorg insan yg digelar,


ABAH


P/S: Maafkan salah silapku selama ini,wahai abahku~~
CORETAN INI SEHARI SEBELOM PULANG KE UMAH.

2 comments:

►içéq◄ said...

I miz my dad..:-(

.: Cik Lynot :. said...

alala..
jgn sedey2 yer iceq..
kite doakan mereka...