Sunday, May 24, 2009

~Diari seorang maid versi 4~


Dear diary,

lagi seminggu,tugasku sbg maid akan ku lepaskan.. aku akan menyambung short sem ku 1 jun ni yg bersamaan bufday CIK tetttttttttt (x leh sbut nama,nnt dia mintak adiah..hihi). salah 1 tugas akhirku adelah menyediakan almari kasut. kasut di rumah ini amat+sgt bersepah2..mcm baru pas maen ligan kasut.. maka bermulalah era, aku bertukar kerjaya dr maid menjadi tukang...lantas,malam itu juga ku memulakan tugasku.sekian lame x pgn hammer n paku, malam itu ku sentuh juga..abis itam2 tgn. x ku sangka, agak berat juga papan ini. tuan rashid enggak mau membantu..jd ku usahakan mencntum papan2 ini menjd almari seperti prosedur di bawah ini....



-papan2 yg mempunyai pelbagai lapisan..ya allah, teramat2 berat.-


- longgokan paku n skru yg disediakan time beli.-


-langkah pertama yg ditulis di kotak almari kasut ini. tp even ade panduan, pening2 gok coz semua papannyer agak sama.lagipon ku keliru utk guna skru or paku or ade lg 1 benda tu..ku lupe namanya-


-gaya seorg amatur..sampai terangkat2 kaki..malu3..hihi-


- rupe yg suku siap..time ni,hatiku dh stat berbunga riang-


-tada....rak tnpa pintu..hehe..patutnyer step seterusnye ptt letak sumting yg namanyer L.. tp aku x phm prosedur itu jd ku lompat ke langkah terakhir n hasilnyer...




amacam??lawa x hasilnyer??hihi



------------------------------------------------------




ku berkeputusan untuk menshare sumting di sini. mungkin korg masih ingat entryku yg berbaur benci terhadap sum1 yg berstatus janda??? bukan bermaksud mau membenci insan yg sejantina dgnku namun bagiku janda yg digelar sbg MAK CIK ni perangainyer agak over dan x mungkin akan ku terima sbg pengganti arwah umiku... ops, MAKCIK itu juga sbenarnye enggak mau sies,hanya bermain2 n berfoya2. seorg yg bergelar mak cik,justeru mempunyai 3 org anak berkata demikian??



dgn gaya ruggednya sering mengajak ayahku keluar pg,ptg, mlm..xkire masa... pdhl di rumah ini hanya tinggal adikku seorg..dan 1 syarat dikenakan..jika keluar dgnnya, x boleh membawa adikku..di sini, ku akui, ada juga kesilapan di pihak ayahku.. namun begitu juga mak cik tersebut... apa yg dpt ku lihat sekrg.. wanita mempunyai 2 peranan,bg kwn2ku yg bergelar wanita,pilihlah yg mana anda mahu...samaada mau menjadi seseorg yg menjadi kayu sokongan bagi seorg yg bergelar lelaki (muhrim yer) maupon mahu menjadi pemusnah kaum adam.. buat kaum adam,jgn butakan matamu hanya kerana C.I.N.T.A




tidak tahan mendengar pelbagai lg perkara jelik mengenai mak cik ini, 1 hari ku berkeputusan menghantar sms ke padanya..




aku : sebek wanita adalah wanita yang menjaga maruahnya.. drpd : anak en rasid




mkck : woit perempuan, ko ingat ko alim sgt. ayah ko cite kononnyer ko ni alim beno.solehah.. kalo btol ko solehah,ko x antar mesej gini kat aku. ko nk aku lapor kat bapak ko,ha? berani ke ko?berani sgt,jom jumpa




aku : sye x kisah.terpulang.sye mengikut..



mkck : bek. ko ingt aku tkot ngn ko. ckp bile n kat mana ko nk jumpa aku. bukan aku yg gile kan bapak ko.bapak ko yg gilekan aku.



aku : o,okeyh..xpe, awk decide la ngn ayah sye yg gilekan awk tu kat mana nk jumpa ngn sye.



mkck : sialnyer budak...jgn ingat aku tkot..



selepas itu, ku diganggu dgn pelbagai nombor yg tidak ku kenali..pada hari kejadian, ayahku pulang ke rumah serta merta n menyoalku..(wah,cpt gile mkck tu mgadu ). Namun ape yg diberitahu oleh perempuan itu byk yg menipu dr yg benar. mkcik itu silap percaturan jika dia ingat ayahku akan memarahiku. keesokan arinyer, mkck trsebut mghantar mesej mau menyerangku di rumah. aku cuma mgatakan, jika kedatangan nya bek,akan ku layan seperti tetamu,jika sebaliknya, ku sedia menunjukkan pintu keluar padanya.Penilaian anda wahai pembaca, jika anda di tempatku,adakah anda akan menerima seorg wanita yg sebegini?



dapat ku katakan bahawasanya, mk ck itu juga membenciku.. skrg dia dlm proses mahu menunjukkan bahawa dia lebih caring terhadap ayahku..namun,hanya menyebabkan aku n adikku tertawa...mengapa??



1 ari,mkcik ni membawa ayahku membeli pencuci muka..kononnya care thadap penampilan ayahku.. siap pesan lagi kat ayahku,pkai 3 kali sehari utk dpt kesan yg elok. n mkck itu memilih pncuci muka itu specel buat ayahku...




apa yg membawa tawa kepada kami dua beradik???




jawapannya : mkck tu bukan pilih n belikan pencuci muka,tetapi skrub..hahahaha

skrub 3x sehari???..wah,kesannyer mesti sgt menakjubkan..x sbr kitorg nk tgk hasilnya...hihihi

-argggggggg...wajah ku-



current mood : daku happy..-smile-




kekesalan : penemuan dgn mkck ini menimbulkan rasa tidak hormatku kpd seorg janda. apa ptt ku buat??ku x suke perasaan ini..

9 comments:

Mohd Nasri Md. Nasir said...

tnjukkn la msj2 tu kt ayh awk..
xpe doa bnyk2 agr dijauhi segala yg boleh membawa musibah..amin

-smile- hehe..

norlina mohd rasid said...

alamak..smile gaye sye dh kuar..hehe..
dh tunjuk pon..
skrg pon x kisah dh ngn MKCK tu..
dat y x kisah kongsi di sini..
-smile-

little izni said...

elo dear..hehe
bersamaan bday cik IZNI la..
ala..saje xnk prmote name ak kan..
hahahhaa..=p

erm..ak tau ko leh handle prob ko ni babe..
ak tau ko kuat..
b urself..
truskan ngn pndirian ko k..
yg pnting..doakan yg terbaek tuk ayah ko..tu lbih baek..

nk gak smile cm ko..

-smile-
hahaha...=p

norlina mohd rasid said...

alamak,siapakah bufday gurl itu...oh...(bak kate mae...ku x bce,ku jeling jer)..hehe...

huhu...
seyuman alaku sudah dicuri..
polis~~~~
tlg tngkap.....

layona akiko said...

~~jgn smile~~

jd sengal sudey..
lalala~~

~iceq~ said...

Brani sgt ke janda 2?.dh beperang lom?.need backup,juz gve a call..ngeh2,:-P..

norlina mohd rasid said...

iceq : lom,tp janda tu buat guna gaye laen..malas mau layan itu mkck T.D TU

T.D : gelaran kitorg pd dia coz adik aku kate dia tong drum..hihi

joesygayu said...

awk kna kuat.. kte lwan janda tu sume.. but tk sume janda camtu.. tu janda desperate je.. its ok.. sy prnh dlm situasi awak sblm ni.. now.. everything is clear..

norlina mohd rasid said...

joesygayu : mls nak mik tau dah psl itu mkck..iarlah dia...