Monday, June 8, 2009

~short sem bermula~


::kamera ku ade tgn..lalalala::

Sudah lama tidak ku update ini blog.. entah kenapa,sejurus sampai ke kl, aku disapa virus malas. (ingtkan laptop jer bervirus..hihi)..

short sem ini telah dilistkan 2 subjek iaitu IT forensik n Forensik imejan. Akibatnyer, aku telah beli kamera yg ptama dlm hidupku..gembiranyer....warna pink+merah..hehe... Forensik imejan telah berjaya kami semua habiskan selama 6jam kelas n berjam2 aktiviti luar. kami diberi 10 assignment awal yg memerlukan kami menangkap ratusan gmbr n destinasi yg dipilih adalah KLCC..

antara gmbr2 yg perlu diambil adalah gambar2 background, gambar yg mempunyai perbezaan resolution juga gambar yg mempunyai putaran 360 darjah. dan tidak ketinggalan 1 aktiviti berkumpulan yg memerlukan kami memilih 1 tmpt utk dijadikan ala2 'crime scene'.

kami telah memilih tapak aktiviti lego sbg 'crime scene'..(sape yg pegi tu,ade potensi mukanyer telah berjaya kami kandidkan..hehe)...setiap ahli kumpulan diarahkan menkandid 50 picture secara random.. semua memandang kami mempamerkan muka pelik. disetiap penjuru terdpt org2 pelik yg dok menangkap gmbr..hehe


semperna short sem ini juga...ku telah mengucapkan selamat tinggal kepada window vista ku..


:: selamat tinggal Vista. jasamu ku kenang ::

kami..

diwajibkan menukar kepada window xp...

:: selamat berkerjasama wahai en. XP ::

hari pertama bersama en XP,sgt membahagiakan walaupon aku terkial2 mggunakan en XP..almaklum,2thun dok berKAPEL ngn en. Vista. Namun, aku n En. XP telah berjaya bekerjasama dgn begitu bek.. namun, hari kedua en. XP menunjukkan belangnyer.. leh plak dia stuck tetibe. n yg paling ku bengang, file assignmentku telah didelete oleh En XP!!!!

CIs, jhtnyer kamu en. XP...

ku ingin report kepada tele-buli

- jagalah engko wahai en XP -

p/s : En di pusat komputer UKM membekalkan pelbagai jenis movie player dlm laptop ni.. saje je dia nk menggoda2 aku menonton movie byk2..kesannyer, selagi x pukul 2,x tido..hihi

10 comments:

ayaharith said...

semoge aku x tergode sama..

amin2..

mae said...

mana ratusan gmbr tu..nak tngok..

.: Cik Lynot :. said...

mae: ratusan gmbr tu dh en XP delete..nnt ku upload gmbr2 hasil pembelajaran kami...insya allah

aya : tipuuuuu..kamu sudh pon terguda~~

iley said...

wah.
kau beli camera apa?
aku pun nak beli camera, tapi pening nak pilih.......
kau suka xp?
tidak
tidak
aku lagi suka vista even aku tak master lagi, sebab ia sgt cantik and lebey berteknologi sket dari xp.....

p/s: Rindu la kat kau sayang.

.: Cik Lynot :. said...

ili : hehe..ku beli kamera ese2 jer..bukan yg professional pkai tu...hehe..

ku juga ske vista

tp...

vista pon ske stuck..

ku benci dua2...

nak pakai MAC la plak..hehe

p/s : rindu kamu juga~~

Mohd Nasri said...

pakailah windows95..hehe

merahitujambu said...

WAH..KEMERA BARU..NK POSE GAK DLM KAMERA TU..HIK

.: Cik Lynot :. said...

mohd nasri : nk 3...tlg la masukkan..hehe

merahitujambu : boleh2..nnt kite kuar jln2 tgkp gmbr..-smile-

ayaharith said...

ape ni kutuk2 xp?

-pengguna xp tegar-

iley said...

wah!!!!
kau nak pakai MAC?

kawan aku pakai, desktop apple, 10k
lebeh baik la aku pgl melancong pergi europe dgn duit tu.....
wey, camera tu bawak la bile kite g lepak
aku kan ske mencapap sket.
eheheheh