Wednesday, April 29, 2009

~keindahan sebuah hubungan~

~kmns 2007/2008..sem2~

suasana di petang hari
tmpt :A1.T4.11
kolej Jauhari

'mama!!!'
'bgon r ma,jom la tman nana jalan2..bosan r mama..'
'mama!!'
mama yg sedang enak merehatkan mata, menutup muka nyer dgn bantal
''adoi...bingit r nana..xnak3...beta nak tidur..tidak~~''
' mama~~~~'
''eik..budak nana ni la...''
aku?
ape lagi..ditambah dgn mulut bisingku..
aku menggoyang2kan badan mama
n menarik2 rmbutnyer
(ops,tarik2 syg erk.alamak ade erk trik syg??)
' ala kuchi3..mama syg..jom r.bosan ah~~'
sedetik kemudian,

'' mama..jgn r ma..xnak la mama..mama..xnak..'' jeritku

'' kejar dia...berani lg kaco beta tidor..ha..nak lari mane..awk tu...jgn igt leh terlepas..''

''xnak...xnak..xnak...mama~~~~''

ape yg terjd??
well,
aku mempunyai satu kelemahan..
yg sering digunakan mama..
utk membalas pbuatan jahatku..
iaitu..
aku geli 1 badan..hahaha
xleh disentuh scra tibe2..
automatik akan ku tepis tgnnyer..
nyris aku x penah sepak sesape..ngeee~~
mama pon ape ag..
alang2 dh tau kan..
menggunakan sbek mungkin..
tgnnye dan kakinyer tangkas mengejarku..
sampai bertawaf2 di dlm bilik,
akibat adegan kejar mengejar itu..

'' MAMA!!!!!GELI~~~ ''

mama tros berhenti..kaku berdiri
kerana~~~~
suaraku sudah menjadi pembesar suara...
lalu,
mama bercekak pinggang dgn muka herot benyot
"haish budk ni...aisss..bingit..kuat btol suara nyer''
(aceli,bilik kitorg dkt ngn umah felo..kantoi r kena denda bilik ketua aras buat bising..ngeee)
fafa?yuyu?
hanye melihat sambil ketawa..
(korg memg!!)

sebelah malam
tempat: di ruangan gosip bilik A1.T4.11

''nana...''
''kenapa??''
''air abis r..jom amik air kat cfe..''
''ala ma..gelap sih cafe tu..bukak ag ker?? tp x pe..jom ah,kite g jln sekali erk..bosan r..amik udara malam..
kite dating jom nk mama?~~~(sambil buat muka nakal)''
''sengal budak ni...ye2,jom..cpt siap.''

suatu hari bersamaan
pertandingan kwd KMNS SEM@2

'' mama...ari ni ade ptndingn kwd..turun tau...mama x trun..jga mama...mesti turun tau!! ''

''erk??tgk r..kalo i terjaga dr tidur erk. '' katanya sambil bergolek2 atas katil
(rutin mingguan kami,berhibernasi dr pg til mencapai thap minimum jarum 1 ptg)
''cis,,,xde2..xkire..mama x turun,nana boikot 10min...''
(hahaha..xleh lame2,nnt sape nk tman aku ronda kmns setiap ptg)
akhirnyer,
hari ini dlm sejarah..
mama turun bersame yuyu,
di pg hari tue!!!!
hnya utk
melihat ptndingn kwd praktikum ku..
ngeeeee~~
puas ati btol..
sampaikan praktikum aku mengenali mama,
n praktikum mama mengenali aku..
(korg leh byg x betapa twinnyer kitorg..hehehe)
manja?
mcm knk2?
beznyer?
well,
dat wat i call
'keindahan sebuah hubungan'

mama?
huhuuhu..
jgn disalah anggapkan frasa itu..
mama adelah singkatan yg terhasil drpd nama
MAsturah aini..
kami semua mempunyai singkatan nama..
nana(liNA)..mama...fafa(FArah)...yuyu(aYU)..
hahahaha~
fikirkan semula..
lawaknyer..
namun di situlah munculnyer kemesraan..
dan keindahan mempunyai seorg shbt..
seorg shbt..
meluangkan masa bersame..
saling menemani..
saling membantu..
memberi semangat..
menjd pendgr..
memberi nasihat..
no one can live without a frend..
namun pernahkah kita terfikir,
perbuatan kita akan melukai shbt kita sendri,
mungkin secara sedar atau tanpa kita sedari,
akhirnyer air mata minitir di tubir mata,
(adus ayat...)
kite akan berfikir..knp la dia buat aku gini??..
but pernah x kite meletakkan diri kite pd diri shbt kite itu??
mungkin..
cara kite meluahkan rasa tidak puas ati @ cara utk menarik phatiannya..
melukai dia lebih dr dia melukai kite..
jika dia boleh memaafkan kita,
n melupakan pkara yg lepas..
sbgai shbt yg bek,bukankah septtnyer
kita melakukan perkara yg sama??
pendapatku,
memaafkan adalah langkah yg terbek,
ada kalanya..
melayan emosi akn lebih memburukkan keadaan..
(kekdg aku pon x sdr diri..aish~~)
so,
conclusionnyer
(aku dh mals nak berbunga2..hahaha)
phubungn memerlukan tolak ansur..
kite semua mempunyai karektor yg berbeza..
sygi shbt kite,
terima mereka seadanya.
biarkan mereka menjd diri mereka yg sebenr bila di samping kite,
bukan menjd seperti yg kite kehendaki,
kerana,
dgn cra itu,
keselesaan dpt dibina,
dan,
keindahan sebuah hubungn dpt dirasai~~
SAYANGI SHBT ANDA~~~~


p/s:sekadar coretan..krn time ni fikiran aku dipenuhi dgn kngn bersama mama..hehehe..mcm bercinta lak..well, 1thun dpt membina rasa syg yg amat sgt. mungkin kami mempraktikkan yg septtnyer utk hubungn ini kerana dlm masa 1thun itu,hnye sekali kami pernah bergado akibat aku menyakat mama time mandi..aku bwk towel dia lari masuk bilik..namun benda tu setel, bila mama dtg kat aku (sbb aku x tgor dia bile dia msuk bilik,aku tkot sbnrnyer..hehehe) n aku kata kat mama 'mama mrh nana erk?sori..jgn la mrh.maaf erk.tkot r bile mama mrh' then..kami leh ktwa plak time tu...
pndpt aku ,menjga sebuah pershbtn lebih penting drpd membina sebuah pshbtn yg bru..

0 comments: