Friday, December 25, 2009

.:saat sengal menyapa:.


pada suatu malam.
setelah ngomel2 panjang,
aku ngn ngada2 mgatakan
mau menceritakan sumting pada dia...


aku : bleh la.best cite ni.


dia : ok2...cepat cite


aku : pada suatu hari, di sebuah kg,tinggallah mak andeh n pak andeh(xmo guna pak pandir.pak andeh bru la nmpk sehati sejiwa..haha). pastukan pak andeh g jalan2.tapi tetibe mak andeh jerit2 kat muka pintu :-






mak andeh : pak andeh,tlg g kedai,belikan saye sayur 50sen













pak andeh : bek mak andeh.









mak andeh : cepat tau!!!! (muka garang)



so,pak andeh pon bjalan2 (aku bercerita ngn nada semangat).tibe kat tepi sungai tetibe pak andeh tergelincir..

dia : tinggi ke tebing tu?

aku : tinggi gile.abes bju dia kotor.mmg tgolek2 la dia jatuh. then tros tmsuk dlm sungai tu.pelepop bunyinyer



dia : btol ke cite ni?ade tulis dlm buku ke?macam x penah dengar je.

aku : btol la. made ade unsur2 menipu. ni nak sambung cite ni.

dia : ok.

aku : pastu pak andeh ni pon riso la.gane dia nak nek blek ke atas. dia takot mak andeh marah lambat. mak andeh ni garang oooo... tetibe pak andeh nampak kayu.. dia pon amik kayu tu utk jdkan tongkat untuk nek ke atas. dengan penoh susah payah, muka sampai kerut2,dia usaha...usaha...usaha..last2 sampai gak ke atas..tp pastu kayu tu patah.

dia : then?

aku : pak andeh pon sedih. dia anggap kayu tu mcm kawan dia coz kayu tu dah tolong dia nek ke atas tebing tu. dia pon buat2 muka sedey. then dia amik keputusan nak kebumikan kayu tu.dia pon g tanam kayu tu.ala2 kebumikan kayu tu..pastu,pak andeh pon katalah dgn nada sedey....

dia : cop2,r u sure cite ni ade dalam buku.

aku : kenapa?



dia : x dela,gaya cite macam betol2 ade dalam buku,nada yakin jer.tp kenapa x penah terbace pon

aku : adelah...dalam buku pak andeh versi miss milune..hahahaha



dia : cish..ingatkan betol.










3 comments:

iley said...

mane kau pg ni?
semua org tanye

.: Cik Lynot :. said...

adakah rindu???hihi

iley said...

ye la ngong. rindu.
kan time cuti kita harus berjumpa even pun sekali. nanti aku rindu